Handelsbetingelser for villakultur.dk ved Foreningen Villa Kultur
Når du handler på domænet villakultur.dk handler du med:
Foreningen Villa Kultur
Krausesvej 3
2100 København Ø
CVR nr: 38445227
Telefon: 60546258
Email: kontakt@villakultur.dk
Disse handelsbetingelser er senest opdateret den 21. maj 2020 og er gældende for alle køb på denne hjemmeside.
Vi gør en dyd ud af at holde diverse betingelser så simple og korte som muligt. I det følgende skal disse ting særligt fremhæves:
Disse handelsbetingelser gælder KUN handel på selve domænet villakultur.dk og ikke anden handel med FORENINGEN VILLA KULTUR som eksempelvis medlemskab af vores arbejdsfællesskab eller leje af vores lokaler. I disse tilfælde fremgår de gældende betingelser af den indgåede kontrakt.
Som en foreningen skabt sammen med og af en lang kulturaktører arbejder vi sammen med en lang række “underleverandører”. Vi står for den samlede oplevelse og styrer ikke de enkelte interaktioner og eventuelle transaktioner med andre. Med andre ord; vi leverer adgangen til arrangementer, men ikke nødvendigvis indholdet.
Vi sælger udelukkende billetter til vores egne arrangementer via denne hjemmeside og ikke fysiske varer eller digitale produkter.
Vi tager intet ansvar for billetter til vores arrangementer købt via tredjepart eller ved videresalg fra andre købere. Du kan til enhver tid kontakte os for at tjekke gyldigheden af en billet.
Priser
Vi tager forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte arrangementer.
Betaling
Vi modtager betaling med VISA, Mastercard og American Express. Betalingen blive trukket, så snart vi sender en ordrebekræftelse (se Fortrydelsesret). Alle beløb er i danske kroner og inklusiv moms.
Levering/bekræftelse
Vi tilstræber at bekræfte ordrer samme dag, hvis indgået inden kl. 17. Ordrer indgået herefter bekræftes næstfølgende hverdag. En afgivet ordre sikrer med forbehold for fejl hos tekniske leverandører en billet til arrangementet, selvom der skulle blive udsolgt inden ordrebekræftelsen sendes. Vi tager dog ikke ansvar for dit køb og har ikke formelt indgået en aftale, før vi har sendt en ordrebekræftelse.
Billetter til events og arrangementer leveres udelukkende på mail i form af kvitteringen for dit køb. Det fremgår af kvitteringen, hvorvidt denne skal medbringes til arrangementet for at sikre adgang samt eventuelle andre kriterier for deltagelse. Såfremt disse instrukser ikke følges, kan vi ikke garantere adgang til arrangementet.
Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse senest 2 arbejdsdage efter dit køb, så kontakt os på event@villakultur.dk.
Reklamationsret & Refusion
Med mindre arrangementet aflyses (se Aflysninger) tilbyder vi ikke refusion for købte billetter. Alle henvendelser vedr. reklamation rettes til event@villakultur.dk senest 14 dage efter arrangementets afholdelse. Efter 14 dage taber du retten til at påråbe dig mangler ved arrangementet.
Eventuelt købte varer i forbindelse med arrangementer skal reklameres direkte hos den pågældende kulturaktør i henhold til deres egne handelsbetingelser.
Vi refunderer ikke betalingsgebyrer.
Fortrydelsesret
Køb af billetter til event eller eventrelaterede tillægsprodukter såsom billetter, overnatning, transport mm. er i henhold til - "Lov om visse forbrugsaftaler - §17 stk. 2 og §9 stk. 2 nr. 2a" – ikke omfattet af fortrydelsesret. Gebyrer refunderes ikke.
Billetændringer
Du kan til enhver tid videregive din billet til en anden mulig gæst, hvis du selv er forhindret i at deltage, men kun til den oprindelige pris, som du selv har betalt. Vi forbeholder os retten til at annullere din billet, hvis vi erfarer, at den er videresolgt med fortjeneste.
Vi gør videre opmærksom på, at adgang til arrangementer kan nægtes, hvis billetten allerede er registreret som brugt, og man ikke kan fremvise foto-id svarende til navnet på vores liste over købere. Du kan ændre navnet på denne liste frem til 3 dage før arrangementet.
Aflysninger
Vi forbeholder os retten til at aflyse ethvert arrangement op til 3 timer før dets planlagte starte. I det tilfælde vil du blive kontaktet på det telefonnummer eller den mail, som du oplyste ved køb af billetter.
Med mindre aflysningen skyldes ekstraordinære omstændigheder som naturkatastrofer, epidemier, krige og den slags, så kan du vælge mellem refusion (se Reklamationsret & Refusion) eller en ny billet til et lignende fremtidigt arrangement afholdt af Foreningen Villa Kultur. Det sidste gør sig kun gældende, hvis vi vælger at tilbyde eller allerede tilbyder et lignende arrangement.
Såfremt refusion ønskes, bliver beløbet automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto. Gebyrer refunderes ikke.
Allergener mv.
Hvis din billet inkluderer mad skal du ved billetkøb gøre os opmærksom på eventuelle allergier både for dig selv og andre, som du eventuelt køber billetter for.
Vi forbeholder os retten til at annullere eller refundere din ordre, hvis det ikke er muligt for os at levere passende forplejning i overensstemmelse med vores egne kriterier for en god oplevelse.
Hvis du ikke gør os opmærksom på eventuelle allergier ved billetkøb eller alternativt senest 7 dage forud for arrangementet, forbeholder vi os retten til at afvise din deltagelse i arrangementet uden mulighed for refusion af din billet.
Hvis du følger den alternative vej og prøver at gøre os opmærksom på allergier på anden vis end ved billetkøb, så er det dit ansvar at sikre dig, at vi har fået besked - du skal med andre ord modtage en bekræftelse fra os, før vi kan garantere deltagelse.
Persondatapolitik
Specifikt gældende i forbindelse med handel med os og erstatter ikke vores generelle Persondatapolitik.
For at du kan handle med os indsamler vi følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om, hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for FORENINGEN VILLA KULTUR. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Selve betalingen varetages af platformen Stripe (stripe.com), som er placeret i San Francisco, USA, via vores hjemmeside-udbyder Squarespace, som er placeret i New York, USA. Når du køber billetter til arrangementer hos os deler du således eksplicit dine oplysninger med disse to virksomheder i henhold til deres persondatapolitik’er.
Vores vurdering er, at disse virksomheders forretningsmodeller er afhængig af deres evne til at opbevare personfølsomdata fortroligt, og vi vælger derfor at stole på, at de har styr på deres sikkerhed.
Rettigheder & Ejerskab
Alle idéer, koncepter, design og indhold i vores arrangementer tilhører FORENINGEN VILLA KULTUR eller vores “underleverandører” med mindre der eksplicit står andet. Du må med andre ord ikke kopiere det med kommercielle formål.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt på villakultur.dk, bedes du først og fremmest kontakte os, så vi kan finde ud af det. Mener du ikke, at vi kan det, så kan der sendes en klage til: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via linket: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/